آویشن - آویشن شیرازی
نوشته شده توسط : پلیکا

دیگر دمنوش ها و گیاهان دارویی مصفی از جمله گل گاوزبان، چای ترش، چای به و موارد دیگر را، همگی در بخش چای و دمنوش و گیاهان دارویی مشاهده نمائید. بسته به مزاج شما اگر می توانید اجازه دهید به خوبی دم کشیده و سبز شود اگر نه وقتی به رنگ سبز روشن هم رسید می توانید آن را میل نمائید. این محصول را هم می توانید به عنوان دمنوش و هم با آسیا و پودر کردن آن می توانید به عنوان چاشنی به غذا اضافه نمائید و میل کنید. از این رو برای ضدعفونی داخلی بدن یعنی از بین بردن میکروب ها و باکتری های داخل روده، معده و ریه بسیار مناسب است. بهتر است برای به حداقل رساندن این عارضه از شیرین کننده ای همانند عسل یا نبات استفاده کنند.

اگر طعم تند و تلخ آویشن را اصلاً دوست ندارید بهتر از همراه مقداری عسل یا نبات میل نمائید. چند نمونه از خواص درمانی و ویژگی های آویشن را در زیر به طور مختصر توضیح داده ایم:. همچنین در مواردی استفاده از این دمنوش باعث ضعف نیروی جسمی و کم اشتهایی شده است. خواص درمانی این گیاه از هزاران سال پیش کشف و مورد استفاده قرار گرفته شده است. هر چه میزان دم کردن آویشن بیشتر شود طعم دمنوش تلخ تر و رنگ آن تیره تر می شود. آویشن شیرازی یا آویشن پهن برگ یکی دیگر از گیاهان دارویی فروشگاه مصفی است. افرادی که مبتلا به آلبومینوری هستند هم مجاز به نوشیدن این دمنوش نیستند. کودکان زیر ۲ سال و افرادی که غلبه صفرا دارند، دیگر اعضا این گروه هستند.

اصلی ترین ویژگی آویشن مصفی خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ بودن آن است. آویشن انواع مختلفی دارد اما خواص تمامی آنها کم و بیش یکسان است. خانم های باردار به هیچ عنوان از دمنوش آویشن استفاده نکنند. طبع این گیاه گرم و خشک است و دارای ویتامین های B ، E و A است.

فرق آویشن شیرازی با آویشن معمولی ؛ تفاوت های ظاهری بین ...

آویشن شیرازی مقوی ، محرک ، قاعده آور، التیام بخش ، افزاینده شیر مادر، تصفیه کننده خون، ضد عفونی کننده، مقوی عضلات، دافع اخلاط خونی ، آرام بخش و دافع سوداست و حافظه را تقویت می کند و نیروی جنسی ر افزایش می دهد. از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است. پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. پونه برای مقابله با حالت تهوع و استفراغ، مشکلات و ناراحتی ‏های گوارشی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آسم، سرفه و سیاه سرفه مفید است. آب را در بدن به جریان درآورند، بوی دهان را خوش می­سازند، معده را نرمی می دهند، بوهای بد را از دهان ببرند و آلت را سفتی می­بخشند. همچنین فرمودند: آویشن و نمک که چون در بر هم قرار گیرند بادها را از دل برون می­رانند، انسداد را می گشایند، بلغم را می­سوزانند،. از آویشن شیرازی برای درمان بیماری هایی مانند گریپ های عفونی، برونشیت، نارسایی کبد و ناراحتی های ریوی استفاده درمانی می شود.

کوشی در واقع یکی گیاهی کاملاً خودرو می‌باشد این گیاه در دامنه ی رشته کوه های مختلف در مرکز و جنوب ایران رشد میکند. آویشن (به انگلیسی thyme plant)یک گیاه متعلق به خانواده نعناع است که در مصر باستان برای درمان بوی بد دهان استفاده می شد،. آویشن دارای خواص ضد عفونی کننده بسیاری است و برای درمان عفونت‌های دهان، لثه‌ها و دندان‌ها نیز توصیه می‌شود. یکی از مهمترین مزایای آویشن درمان گرفتگی و اسپاسم در دوران قاعدگی و درمان سندرم پیش از قاعدگی در زنان می باشد. در واقع می توان گفت که عسل آویشن یکی از بهترین نوع عسل با خاصیت درمانی شگفت انگیز در ترمیم پوست ﺁسیب دیده است. همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.

از آویشن کوهی در غذا و از آویشن شیرازی برای پنبه حنده در انواع ماست های محلی و یا لبنیات از جمله استفاده شود.

ارزیابی اثر افزودن غلظت‌های متفاوت اسانس گیاه آویشن ...

سابقه و هدف: آویشن شیرازی یکی از شناخته‌شده‌ترین گیاهان دارویی از تیره نعنا بوده و دارای خواص دارویی بسیاری از جمله درمان عفونت‌ها و التهابات گوارشی و تنفسی و خواص ضد میکروبی می‌باشد و استفاده از پتانسیل دارویی این گیاهان در عرصه‌های مختلف بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد. مواد و روش‌ها: غلظت‌های متفاوت از اسانس آویشن شیرازی به جیره جوجه‌های گوشتی افزوده شد و سپس عیار آنتی‌بادی های علیه سویه B1 ویروس نیوکاسل و گلبول قرمز گوسفند و هم‌چنین میزان تحریک لنفوسیت‌های T در گروه‌های مختلف مورد بررسی و آنالیز قرار گرفت. یافته‌ها: عیار پادتن‌های ایجاد شده علیه ویروس نیوکاسل، در گروه‌های دریافت‌کننده غلظت‌های ppm 400 و 200 اسانس آویشن شیرازی در مقایسه با گروه شاهد به‌صورت معنی‌داری (p<0.

هم‌چنین میزان تورم پوست در آزمون DTH ، 48 ساعت پس از تزریق آنتی‌ژن در گروه دریافت‌کننده ppm 200 اسانس به‌صورت معنی‌داری بیش‌تر (p<0. 05 ) از گروه شاهد بوده و در گروه دریافت‌کننده ppm 400 اسانس در زمان‌های 72 و 48 ساعت نسبت به سایر گروه‌ها به‌صورت معنی‌داری (p<0. عیار پادتن‌های ایجاد شده علیه SRBC در گروه دریافت‌کننده ppm 400 اسانس، به‌صورت معنی‌داری کم‌تر (p<0. هدف این تحقیق  بررسی اثر اسانس آویشن شیرازی به جیره جوجه‌های گوشتی بر سیستم ایمنی این پرندگان بود. 05 ) و میزان آن در گروه دریافت‌کننده ppm 200 به‌صورت معنی‌داری (p<0.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1. بررسی ترکیب و خواص ضدمیکروبی اسانس آویشن شیرازی (Zataria mulrifolra). بررسی ترکیب و خواص ضدمیکروبی اسانس آویشن شیرازی (Zataria mulrifolra). بررسی ترکیب و خواص ضدمیکروبی اسانس آویشن شیرازی (Zataria mulrifolra).

۵- این خوراکی حاوی آنتی بیوتیک طبیعی بوده و مصرف دمکر ده و جوشانده آن برای اشخاصی که مبتلا به بیماریهائی نظیر: درد معده، سرطان، کلسترول، ورم روده، سیاه سرفه، اختلال های مغزی و کلیوی، مسمومیت ، دندان درد، شبکوری ، ناراحتی کبدی ، چاقی، ورم کلیه، ناتوانی جسمی، آسم، درد سیاتیک، سنگ کلیه، ترشخات رحم ، زکام سوءهاضمه، آرتروز، واریس وبرفک دهان می باشند مفید است. ۱۱- از این خوراکی در تهیه غرغره ها(برای درمان گلو درد چرکی) و حمام های درمانی در رژیم های لاغری و در تهیه خمیر دندان ها استفاده می شود همچنین از جوشانده این خوراکی به عنوان کمپرس در درمان رگ به رگ شدن و پیچیدگی عضلات استفاده میکنند.

۴- آویشن شیرازی مقوی ، محرک ، قاعده آور، التیام بخش ، افزاینده شیر مادر، تصفیه کننده خون، مدر، ضد عفونی کننده، مقوی عضلات، دافع اخلاط خونی ، آرام بخش و دافع سودا بوده و حافظه را تقویت ونیروی جنسی ر افزایش می دهد. ۸- دم کرده آویشن به مقدار یک قاشق مرباخوری در هر فنجان آب به مدت سه نوبت در روز به هضم غذا کمک کرده و موجب درمان سرفه می گردد و همچنین باعث تسکین انواع تشنج شده و ضمنا" بوی بد دهان را نیز بر طرف می کند. ۱۰- از جوشانده غلیظ آویشن شیرازی در تقویت پیاز مو استفاده می شود، از دمکرده رقیق آن نیز مخلوط با عسل در صبحانه به جای چای استفاده می گردد. ۷- توصیه شده است که برای درمان بیماریهای ریوی مثل برونشیت حدود ۵ قطره از اسانس آویشن را بر روی قند چکانده و به همراه چای میل کنید.

۹- از آویشن شیراز ی در درمان بیماریهائی مانند: گریپ های عفونی، برونشیت، نارسائی کبد و ناراحتی های ریوی استفاده درمانی می گردد. داروهایی گیاهی تهیه شده از آویشن، اکثراً به شکل مایع و شربت می‌باشند که با استفاده از راهنمای همراه دارو، باید مصرف شود. هم چنین به صورت تی‌بگ‌های مختلف، که اکثراً حاوی 2 گرم پودر و یا خرد شده‌ی برگ آویشن است، در دسترس قرار می‌گیرد. ۲- استحمام با آب جوشیده آویشن شیرازی در تسکین درد رماتیسم شفابخش بوده و در رفع لاغری موضعی نیزمؤثر می باشد. تهیه چای: بر روی 2 گرم از پودر برگ آویشن، یک لیوان آب جوش ریخته و پس از 15- 10 دقیقه صاف کرده و می‌نوشیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: